Home » Wartość nauki i wiedzy » CEL CZYNNOŚCI PODPORZĄDKOWANIA

CEL CZYNNOŚCI PODPORZĄDKOWANIA

Ale przecież niektóre zadania i zabiegi powtarzają się i są dobrze znane uczonym z resortów różnych. A zatem niektóre działania powinny być — do pewnych granic — jednakowe. Wspólne są też niektóre problemy metodologiczne, przynajmniej badaczom w obrębie nauk doświadczalnych, w szerokim sensie tego słowa tak powtarzają się czynności porządkowania, klasyfikowania czytania materiału naukowego. A w naukach doświadczalnych występuje m. in. wspólny i raczej trudny problem metodologiczny stwierdzania faktów naukowych.Celem czynności podporządkowania i klasyfikowania nie jest po prostu staranne przechowanie materiałów. To rozumie się sa­mo przez się i ma znaczenie pomocnicze. Chodzi tu natomiast o  proces — można by rzec — wydobywania faktów z materiału „surowego” — a więc o stwierdzenie prawd naukowych. Jest to jedna z najważniejszych czynności w badaniu naukowym i w sze­roko pojętej pracy naukowej. Niemało od jej jakości zależą po­znawcze wyniki pracy. Warto więc przyjrzeć się tej sprawie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>